Let op Cookies worden op deze website gebruikt voor de beste gebruikerservaring. Indien u verder gaat, gaat u akkoord met het ontvangen van cookies van deze website. Verder
9/9

Retourneren

Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze zelf de portokosten voor het terugsturen moeten betalen. Climalutions BV houdt zich het recht voor om voor het retourneren van een product in het kader van Wet Kopen op Afstand administratiekosten te berekenen.

Als je jouw product wilt retourneren, ga naar de Retour Aanmelden onder Diensten in jouw account op de website. Hier zal de manier van retourneren worden aangegeven. Houd er rekening mee dat als je het gekochte item terugstuurt zonder ons hiervan op de hoogte te stellen, het niet verwerkt zal worden. De kosten van verzending zijn voor je eigen rekening.

  • Het kan tot 14 dagen duren (met uitzondering van feestdagen en weekenden) voordat jouw pakket ons magazijn bereikt. Zodra we het pakket in originele staat hebben ontvangen, zullen we jou product omruilen, of een terugbetaling uitvoeren (afhankelijk van de situatie). Daarnaast zul je per e-mail op de hoogte gehouden worden, als alles rond is.

  • Het is altijd zeer belangrijk om het bestelnummer tijdens het retourneren bij te voegen. Dit omdat we jou retourzending pas kunnen accepteren als je bestelnummer bij ons bekend is.

  • Als een product beschadigd, vies of onvolledig wordt geretourneerd, omdat het gebruikt is of iets dergelijks, dan ben jij als afzender verantwoordelijk voor de waardevermindering van het artikel en wordt er een percentage van de terugbetaling berekend en in rekening gebracht.

  • Houdt er rekening mee dat wanneer jouw geld teruggestort wordt, het tot 10 werkdagen kan duren voordat het geld op jouw bankrekening wordt weergegeven.

  • We doen ons uiterste best om alle teruggaven te accepteren. Maar het is onwaarschijnlijk dat een geretourneerde artikel in een ongeschikte staat, wordt geaccepteerd. We zullen het retourneerde product dan naar jou terugsturen. Je moet de terugkerende kosten nemen.

  • Split airco's worden niet zomaar terug genomen in verband met R32 Diefstal worden de units grondig nagekeken en gecontroleerd op druk
  • Mobiele airco's mogen niet retour na gebruik van de airco dit in verband met hygiëne. Wilt u de airco beluisteren voor de aankoop? dit kan in onze showroom.

Hoe retourneer je jouw aankoop:

1. Login op onze website (www.climalutions.nl)

2. Ga naar "Mijn Klantgegevens"

3. Kies "Retour Aanmelden"

4. Volg de verdere instructies op de website

 *Climalutions vergoedt alleen de standaard kosten voor retourzendingen tot een bedrag van 9.95 EUR, mits deze onder de voorwaarden vallen van een garantie aanvraag. 

  • De kosten hangen af van de grootte van het product en of je de verzending wilt verzekeren tegen verlies, schade of diefstal. Climalutions.nl is niet verantwoordelijk voor de verzending.

  • Elk product dat je retourneert, dient in dezelfde staat te verkeren, als waarin het in ontvangst is genomen. Dit houdt ook in dat de originele verpakking met alle meegeleverde instructies en handleidingen of andere papieren, aanwezig moet zijn

Belangrijk! Bij het retour sturen heb je als verzender bepaalde regels waaraan je je moet houden. Zo moet het pakket goed verpakt zijn in een omdoos en dien je een bewijs te bewaren dat de goederen verzonden zijn. Tevens moet je rekening houden met de aansprakelijkheid bij het verzenden van goederen via b.v. TNT of PostNL, GLS. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor een deugdelijke zending. De pakketdienst kan bij standaard pakket verzendingen niet aansprakelijk gesteld worden voor eventuele beschadigingen aan het pakket of vermissingen. Dit kan alleen bij het verzenden van goederen met een verzekerde verzending. Zie hiervoor ook de voorwaarden van PostNL/GLS. Bij het versturen moet je altijd het bewijs van verzending bewaren: tracking bewijs PostNL/GLS is geen bewijs van verzending! Retouren versturen naar onze magazijn: Loohorst 4-B 7207BM - Zutphen(NL)

Pallet retour

Producten zwaarder dan 31,5 kg worden op pallets afgeleverd. 

Als je jouw product wilt retourneren, ga naar de Retour Aanmelden onder Diensten in jouw account op de website. Hier zal de manier van retourneren worden aangegeven. Houd er rekening mee dat als je het gekochte item terugstuurt zonder ons hiervan op de hoogte te stellen, het niet verwerkt zal worden.

De palletcollectie wordt uitgevoerd en gepland door Climalutions en GLS Als jouw product oorspronkelijk op een pallet is afgeleverd, moet het product op een pallet worden geretourneerd. Anders wordt jouw retour niet geaccepteerd.

De datum en tijd van de palletcollectie moeten worden besproken met onze Klantenservice. Houd er rekening mee dat als je niet aanwezig kunt zijn op het moment van afhalen, je onze Klantenservice minimaal 24 uur van tevoren moet informeren. Anders moet je bezorgkosten betalen voor de gemiste afspraak. Je bent ook verantwoordelijk voor de bezorgkosten voor de nieuwe palletcollectie.

kosten van het retourneren

Deze betaal je in principe altijd zelf. Je kunt je zending aanbieden bij een Pakketpunt van PostNL. Zware zendingen kunnen wij ook laten afhalen, de kosten hiervoor bedragen € 60,00 binnen Nederland en er dient iemand aanwezig te zijn om de goederen op te laten halen. Extra afhaalkosten worden doorberekend, overige tarieven kunt je opvragen via onze website.

Let op! Wanneer je een product op eigen initiatief retour wenst te sturen, worden de kosten van de retourzending niet vergoed. 

Afkoelingsperiode / Wet Kopen op afstand / Herroepingsrecht

Sinds 1 februari 2001 is de wet 'kopen op afstand' van kracht. Door deze wet hebben consumenten een sterkere rechtspositie gekregen, dus ook als het om kopen via Internet gaat. Volgens de wet is er van kopen op afstand sprake wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien.

Deze uitbreidingen zijn in de wet kopen op afstand opgenomen:

Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 14 dagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. Climalutions.nl houdt zich het recht voor om voor het retourneren van een product in het kader van Wet Kopen op Afstand administratiekosten te berekenen. De eis is wel, dat het product ongebruikt is, dat het geen schade heeft, en dat het product inclusief originele verpakking verpakt in een omdoos wordt geretourneerd. Wordt aan deze eisen niet voldaan, houdt Climalutions B.V het recht voor om hiervoor kosten in rekening te brengen, of het product te weigeren.

De afkoelingsperiode geldt niet in het volgende geval:

Aankopen die speciaal, op bestelling, zijn gemaakt (zie hiervoor het kopje speciale bestellingen).

Speciale bestellingen

Binnen het aanbod van Climalutions.nl producten zijn een aantal producten die uitsluitend op speciale bestelling geleverd worden. Hieronder vallen de volgende producten:

  • Koelleiding van airconditioners die speciaal op lengte zijn gemaakt.

  • Knip elektra kabel

Op maat gemaakte producten voor een klant of reserveonderdelen, die voor een specifieke doel zijn besteld, kunnen niet worden geretourneerd.

Foutieve leveringen en beschadigingen

Controleer direct na ontvangst je bestelling op transportschade en manco's (ontbreken van artikelen of een verkeerd geleverd artikel). Ontbreekt er iets of is er schade aan het product, dan moet je dit zo snel mogelijk, doch binnen 24 uur, na ontvangst aan ons melden. Omwille van onder andere onze afspraken met leveranciers en vervoerders kunnen wij deze reclamatie anders niet behandelen. 

Let op: Controleer je bestelling bij aflevering dus direct op eventuele schade. Schadeclaims en/of omruiling achteraf kunnen niet in behandeling worden genomen.

Wat te doen als jouw product bij levering schade heeft?

In eerste instantie volstaan vier foto's van de beschadigde goederen en originele verpakking.

  • De gehele omvang / buitenkant van het pakket waarbij het pakketlabel zichtbaar is
  • Een geopend pakket waarbij de inhoud en de binnenverpakking IN het pakket duidelijk zichtbaar zijn.
  • De gehele omvang van het artikel.
  • Detail foto / Close up van de concrete schade aan het artikel.

Je kan de foto's sturen naar klantenservice@climalutions.nl o.v.v het ordernummer (Bewaar s.v.p. de eventuele beschadigde originele verpakking, omdoos, binnenverpakking en inhoud totdat wij in de gelegenheid zijn gesteld je e-mail te beoordelen en je op de hoogte te stellen van onze bevindingen.)


Retour informatie mondkapjes:

Retourneren of omruilen van mondkapjes is omwille van de hygiëne niet toegestaan. Overige gekochte artikelen mogen uiterlijk binnen 14 dagen na aflevering worden geretourneerd of geruild. Na deze termijn is ruilen of retourneren niet meer mogelijk en is de koop definitief.